TILLBAKA, MED ÅSIKTER

Jag läste blondinbellas inlägg om MUF och att Moderaterna inte är nära SD och att SD är vänner med Hitler och folk som gasade ihjäl " fel" ras. Jag tycker att hela Hitler och förintelse perioden är något av de mest hemska i vår historia som människor. Att en man med gåvan att kunna prata och leda ett land missbrukar sin makt TOTALT och vänder allting uppochner till judeeutrotning. Han hade kunnat göra tyskland till ett bra land men var eller blev galen.
Jag måste säga att  SD inte alls är vänner med Folk på Hitler sidan. Och jag säger inte heller att jag är SD, inte alls! Men de är inte bara fel utan oxå idioti att lägga en sån kommentar. För många som rösta på M har blivit grymt besvikna eftersom dom inte infriat alla löften och även ljugit i sina kampanjer. Inget parti är perfekt så försök inte försköna moderaterna till guld och gröna skogar. Jag är inte emot dom men inte heller för.

Att M vill ha MER invandring är helt galet! Vi har redan mer än vad vi klarar av? Och dom som blondinbella lever inte med verkligheten i ställen som Fittja, Alby, Strorvreten osv. Visst dom har gjort saker för sverige men vad har inte vi gjort för dom? Sen får man höra "jävla svenne, rasist" och liknande. Dom är precis lika mycket rasister dom om man nu måste kalla nån det! Många äldre vill inte accptera vår kulturr och hur vi gör saker här. Dom blir erbjudna hjälp men de finns bara så mycket vi kan göra för dom, finns svenskar som behöver samma hjälp också. Det finns tusentals med studenter utan jobb och ska dom behöva ställa sig åt sidan i sitt eget land?

Det är skillnad på invandrare och invandrare.

ARBETSKRAFT är en sak men hur ska man kunna skilja på det när M ser alla som arbetskraft? Det som är moderater är inte dom som lever i invandrartäta områden så innan dom har bott där i ett år eller två tycker jag inte all dom har rätt insikt eller "helthets bild" av samhällen med invandring. Jag menar inte att vi ska skicka ut alla men vi måste börja att ta hand om dom som redan bor här och INTE ta in fler! det finns redan hela delar av sverige där det klart bor mer utländska än svenskar. Och de svenskar som bor där är INTE INTE INTE Moderater.

I dessa kvarter är de betydligt lägre standard än andra mer " svenska" områden. Det är högre brottslighet, gängbråk, misshandel osv. Sverigen skulle knappast vara ett FATTIGT land utan dom. Ta Turkiet tex. utan oss turister ( många svenskar) så skulle DOM vara ett fattigare land. VI ger dom pengar och utan turismen skulle inte en hälften ha pengar för att överleva.

Invandring kostar flera miljader svenska kronor om året av VÅRA skattepengar. Många lever på bidrag och självklart finns de svenskar som gör det också! Men det är övervägande invandrare.

Hade vi bott i deras land som invandrare hade vi nog inte haft jobb, bidrag, svensk kyrka, hjälp att lära språket osv. Och är det nån som begår brott så borde dom åka ut ögonen böj. För de hade vi gjort hos dom.

Det finns både negativa och positiva sidor med invandring. Och att ta in fler skulle bara betyda mer problem just nu för Sverige.

Jag tror att många M TROR dom vet precis allting om invandring och dom verkar ju tycka att allt är så bra så bra men är det så? Tror ni dom har koll på majoriteten och slumområdena? Behöver vi mer? Är det så bra som dom får de att verka? Lever dom i en annan värld där invandring har en annan betydelse?

Nu kan de verka som jag är rasitisk men det är jag inte, vill bara skilja på det M anser och inte försköna nånting som inte borde förskönas.

Svara jätte gärna på det här för de finns så många olika åsikter.

Kommentarer
Postat av: Moa

Jaaa! snart måste vi ses :D Haft det bra? PUSS

2007-09-09 @ 18:53:00
URL: http://gunke.blogg.se
Postat av: Sandra

Du måste ju lägga upp bilder från semestern! :D

2007-09-10 @ 09:49:48
URL: http://sandrakarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0