THE KINGDOM forts.

Jag har lite frågor och fundering som jag vill att ni funderar lite på oxå..

Det här med terrorism, vissa delar i vårt avlånga land blir mindre och mindre "svenskt" och mer och mer slum. Vi placerar de flesta på samma ställe där standarn sjukner pga. de får inga bra betalda jobba, lever på bidrag och kan inte språket osv.  Vi tar in alldeles för många än va vi kan hantera och försummar folk. Istället för att hjälpa dom in i samhället får dom bidrag som VI skattebetalare står för! Hur kul känns de??

Så till poängen, de blir klara gränser var " invandrare" står i landet och vart  svenskar står. Det är klart de känner sig utsatta och men samtitigt är de många beter sig på ett sätt där vi " svenssons" kan känna att de stör samhället och inte förtjänar att vara här. Det blir en ond cirkel...och den trappas baara upp mer och mer för varje år. Vem vet hur de kommer sluta? Och hur ska vi lösa de här? Jag tycker att vi sätta en  mycket lägre gräns för hur många som får komma in per år. Och Finland tex borde höja sin gräns så de kan jämnas ut lite.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker du har helt rätt! Om de nu har krig där de bor eller dåligt överhuvdtaget och vi tar emot dem med öppna armar varför sköter de sig då inte bättre? skaffar ett jobb och framför allt LÄR SIG SPRÅKET! om de ska bo här ska de bidra med något. Inte bara sitta hemma, pilla sig naveln och tycka synd om sig själva för att det inte har något land. Stå upp istället och visa samhället att de också kan och är tacksamma för att sverige tog emot dem.
Då kanske det där med "rasism" skulle minska en aning? Är tött på sänt där.. inte ens ett tack får man. Människor ska bara ha och ha men aldrig är man nöjd.

2007-10-16 @ 08:45:18
URL: http://sandrakarolina.blogg.se
Postat av: Natta

sätta en längre gräns? jag tycker man ska kasta ut såna som jobbar svart samtidigt som man får socialbidrag.. sossarna har styrt landet helt fel. är så jäkla glad över att Moderaterna nu vann och de har gjort landet bättre när det gäller invandring måste jag säga. De stoppade ju det totalt. säkert inget ni "svensson" hör om men jag hör om detta.
Visst kan man få socialbidrag om man INTE jobbar.. det är ju våra pengar för i helvete.. de pengar jag sliter arslet för att tjäna och jag är student.
Nej jag tycker inte det har med att släppa in färre invandrare i landet.. då är man nog mer emot invandrare än för.

2007-10-16 @ 12:46:05
URL: http://naaatha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0