Ex.IT!

Ex, nåtning man sätter framför ett ord som representerar att nånting "har varit", så hur svårt är det? Ett väldigt känsligt ord när de kommer till förhållande, och jag tror det flesta har upplevt detta. Sen finns de ju två sidor till allting.

Ena sidan: Ett ex man har kontakt med som numera är en godvän, man vill hålla kontakten eftersom person betyder mycket och aka. han/hon inte kan komma över sitt förflutna.

Andra sidan: Varför ha det förflutna i nuet, han/hon bettede sig illa och förtjänar inte ens uppmäsrksamhet.

I mitt första förhållande fanns de inga ex med i bilden vilket var otroligt skönt som jag fått upptäcka i mitt nuvarande förhållande där det finns två st. Och hur kul är det? Vem vill bli påmind om en älsklings tidigare förhållande. Och hur kommer det sig att man nedvärderar sig själv i jämförhet med dom? Är tjejen inte ful fet och kort, betyder det att vi är dömda att höja dom till skyarna medans vi själva får komplex för allt och ingenting helt plötsligt?

Det man inte tänker på är att hade jag sett ut som henne, gått som henne och pratat som henne så hade vi antagligen inte vart tillsamans? Varför vill jag då ändra på mig så fort hon dyker upp i huvudet? Jag kan inte hjälpa att tycka så här när det man läser i tidningar att man måste gå ner i vikt, ha den rätta väskan, skorna och outfiten, Missförstå mig inte, jag älskar modetidingar! men de är klart vi påverkas, och inte alltid till det bättre.

Så hur ska man vara? Rätt svar enligt mig är som man trivs bäst. Varken mer eller mindre för den kille som stannar, vill inte någon annan utan just dig!       Tänk på det....
image7

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har så rätt så gumman!
Man ska vara sig själv i alla väder och passar det inte folket man umgås med så fuck them ;)

2007-07-28 @ 14:50:52
URL: http://sandrakarolina.blogg.se
Postat av: Sandra

Gör min utmaning ;)

2007-07-28 @ 15:36:38
URL: http://sandrakarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0