DEBATT

Idag hade vi bla samhälls kunskap. Mycket intressant, jag älskar debatter och samhälls frågor. Intresseant att se vad alla tycker och olika syner på saker.

Tänkte på de STINALEE skrev om i sitt inlägg om zeigenare, och jag måste säga att jag håller med på vissa hörn! När min syrra jobbade på ICA kom de in några med stora kjolar och dom kom undan med saker för flera´tusen. Och de var inte första gången "dom" haft de problemet med " sånna". Och självklart ska man inte dra alla över en kam men hur kommer de sig att dom gör de så bra, dom måste typ bli undervisade lr nånting? Hade jag en egen affär skulle jag nog ärligt inte kunna släppa in dom utan att ha väldigt noga koll! Och de är hemskt att säga men dom har väl själva vart med och skapat ryktet?? Det kan inte BARA vara lögn och förtal, eller? Men visst, dom är lite speciella.

Jag vill inte att nån tar illa upp nu eller låta för rasistisk men måste bara lägga en kommentar om de här. Jag kan bara tala för mig själv men kan stå för att jag gillar inte tanken på att huddinge gymnasium har ramadan som högtid därmed att alla är lediga från skolan?? Betyder det att de går såå övervägande många inte kommer när den högtiden inträffar så saknas de så många elver att de inte är nån ide att ha lektion?? Om nångon har en förklaring jag inte verkar ha så kan ju den vara så snäll och förklara :) Och de där var inte irosniskt menat faktist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0